Mind the Mind is een Social Impact Initiative van EFPSA (the European Federation of Psychology Students’ Associations) waarin (psychologie)studenten uit meer dan 24 Europese landen strijden tegen het stigma rond mentale gezondheid. Dit initiatief wordt volledig gerund door vrijwilligers, die door EFPSA-trainers worden gerekruteerd om workshops te verzorgen op scholen voor studenten van 10 tot 25 jaar. Met deze gratis workshops willen ze leerlingen op een leuke, interactieve manier voorlichten over geestelijke gezondheid en hen tegelijk een veilige ruimte en de bouwstenen geven om over nogal moeilijke en emotionele onderwerpen te praten. Ze willen de mogelijkheid creëren om met een respectvolle en accepterende houding over geestelijke gezondheid te praten. Bovendien willen ze kinderen en jongeren leren om mythes van feiten te onderscheiden en hen zo een beter begrip te geven van wat de ernstige term “mentale stoornis” betekent. Verder willen ze de leerlingen laten inzien dat hulp zoeken altijd een teken van kracht is. Op die manier hopen ze een positieve impact te hebben op de maatschappij! Lees meer over hun werking op hun website.
Om zoveel mogelijk kinderen en jongvolwassenen te bereiken, heeft Mind the Mind fondsen nodig om deze workshops gratis te kunnen blijven geven en om het materiaal, de verplaatsingskosten, het papierwerk, … te kunnen betalen. Daarom heeft Fund the Mind (voorloper Omeria) besloten om als eerste campagne fondsen te werven voor Mind the Mind België.
Voor onze eerste campagne staken we allerlei producten in een persoonlijk en bemoedigend jasje. We vroegen onze vrienden bij welke quotes ze zweren en leven. Ellen tekende bijvoorbeeld een plaatje met “one day at a time”, omdat ze zichzelf eraan wil herinneren om in het heden te leven en als er problemen zijn, die beetje bij beetje aan te pakken. Daarnaast geeft Eline’s “it’s okay to just be you” aan dat we moeten luisteren naar ons lichaam en onze geest en dat we moeten stoppen onszelf zulke hoge verwachtingen op te leggen.
De artikels werden van april tot juli 2021 verkocht en waren een groot succes! rekening houdende met de opstart- en administratiekosten, konden we 600 euroschenken aan Mind the Mind België!.
Onze Campagne
Deze website maakt gebruik van cookies. Door deze site te blijven gebruiken, accepteert u ons gebruik van cookies.